ESC

Jag börjar att skriva om det som irriterar mig mest.
Jo, ESC. Två år i rad så har dom låtarna jag tyckt varit absolut bäst gått vidare till ESC och där har det verkligen gått käpprätt åt helvete. Charlotte på 18:e plats och Marlena på 21:e. Vad är det här??
Nästa år ska jag göra precis tvärtom. Jag ska rösta på den låt jag tycker är sämst, så Caroline af Ugglas, är du med nästa år har du en given röst från mig.

Däremot tycker jag väl inte att Marlena förtjänade en högre plats efter hennes framträdande i lördags. Vad hände egentligen? Jag tyckte ljudet var dåligt och Marlena verkade så himla nervös. Ibland så undrade jag om hon verkligen skulle klara av att ta sina toner, så jag var nervös. Nej!!! Inte bra!!! Efter semifinalen var hon en given stjärna, detta var bara medelmåttigt.

Att Norge vann var väl ingen överraskning. Han har ju verkligen blivit så uppskriven i media så det vore väl konstigt annars. Men det är det som retar mig mest. Jag gillar ju inte honom!! Jag gillar faktiskt låten. Dom har ju spelat den på radion, på rix, och den har fastnat och jag har gått och nynnat på den. Men att alla säger att han är söt, det förstår jag inte!! Han ser ju ut som ett penntroll!!! Buskiga ögonbryn och för stor näsa. Men som sagt, låten är bra.

En annan sak som stör mig är att Sverige tar åt sig ära över att Azerbaijan och Arash kom på tredje platsen. Vi har väl absolut ingenting med det att göra. Det är samma som när Helena vann för Grekland. Det var många som vill klappa svenskarna för bröstet. Varför? Förstår inte?

Nej nu har jag väl ingenting att klaga på mera. Ska nog köpa ESC skivan förresten. Många bra låtar denna gången.
Hade inte hört tyskland bidrag innan men den gillade jag. Den var svängig.

(Jag röstade för övrigt på Island)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, den där med penntroll var bra! Jag tycker att han ser ut som en rysk variant av Skogs-Mulle.

2009-05-18 @ 05:51:18
URL: http://hyunmee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0