Oj så roligt!!

Det är så härligt att ha något annat att tänka på. Just nu är det bara inredning som existerar i mitt huvud.
Har alltid gillat den här lite äldre stilen. Att det ska se gammalt ut även fast det är nytt. Stilen kallas för shabby chic (har precis lärt mig detta =)(Det ska gärna vara vitt som har blivit lite avskavd.) Men inget annat som jag har hemma har passat till det så jag har aldrig brytt mig om att införskaffa mig något som går i den stilen. Tills nu!!
Läser en blogg som inspirerar mig jätte mycket (lillapissmyran) och nu sitter jag bara på tradera och blocket hela tiden. Så himla roligt!! Man måste ju börja någonstans och känner att jag kan få in lite av denna stilen i köket. Där har jag ju nu brunt och beige så lite smutsig vit passar nog in. Vill även inreda altanen i denna stilen och försöker hitta lite fina saker att plantera i. Så här ska ändras och grejas.
Det behöver inte bli så dyrt, vi ska använda mycket av dom sakerna som vi har i källaren. Saker som inte kommit upp i flytten. Där kan man alltid hitta fynd.
Var ute och skulle fynda lite på loppisar idag men allt var stängt. Himla otur!!
Tror dock att Anders drog en lättnadens suck. Men den kommer inte att vara länge, nästa vecka är jag igång igen!


Detta är ett smakprov på hur shabby chic kan se ut.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det har öppnat en ny inredningsaffär på Storgatan i Thn som har just den stilen. Du får gå dit o samla idéer :)

2009-06-11 @ 07:12:51
URL: http://laprinzessa.blogg.se/
Postat av: linda

Loppis är öppet på lördag ute vid hanna där borta någon stans.. "bonne ställena"

2009-06-11 @ 09:31:20
URL: http://spanis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0