Underbara människa

Idag har jag träffat på en person som jag gillade från första stund. Det var sjukgymnasten Kristina som konstaterade att har jag foglossning. Hon kände och klämde och sa att det inte var något snack om saken och att det var väldigt vanligt. Sen sa hon något som lät så himla naturligt och givetvis så rätt att jag blir förbannad på min barnmorska som inte har kläckt detta tidigare för mig. Det kunde besparat mig många timmars oro och smärta.
Kristina frågade om jag kände av foglossning när jag gick med Loke. Nej svarade jag, kände inget alls med honom. Mådde inte ens illa. Kristina berättade att det inte var så konstigt att jag kände som jag gjorde och att jag hade ont. Det är ju bara två år sedan jag var gravid sist. Kroppen har kanske inte hunnit återställa sig till fullo. Har ju faktiskt varit utvidgad en gång förut och det kan ta tid att komma tillbaka till det normala. Jag tyckte att detta lät väldigt logiskt och jag är väldigt tacksam för att jag träffade Kristina.
Hon sa även att jag inte ska oroa mig för att Loke kom för tidigt. Istället ska jag vända negativa till något positivt. Det var en erfarenhet. En väldigt nyttig lärdom.
Och jag känner faktiskt att allt känns lite lättare. Det mesta börjar lösa sig.
Har fått och skrivit under havandeskapspapprena, har fått tid hos barnmorskan och har även pratat med barnmorskan. Det kändes faktiskt som att hon förstod min oro till sist. Har fått ett fogbälte som jag ska använda och hoppas nu att det kommer att göra nytta.

Det känns som om att magen har blivit väldigt mycket större men nu är den inte så sladdrig längre utan nu kan man se att jag faktiskt ska ha en bebis. I och med att magen är fastare känner jag mig finare och det leder till bättre självförtroende.

Ps. Detta är hemligt men måste bara säga att min sexlust är tillbaka. HURRA!!!

Kommentarer
Postat av: proppan

Is that way you say it on your secret blogg where nobody ever reads?? (ska läsas med samma ironi som när Monica upptäcker Ross O Rachel kyssas på hennes o Chandlers förlovningskväll om du minns??!) =)

2009-07-10 @ 06:51:49
Postat av: Marika

Hej!

Tack för att du förstår :-)

Vad härligt att du fått lusten tillbaks det e ju viktigt... kanske kan du skicka över lite till mej.. hihihi

Jag tycker det har varit underbart alla ggr jag varit gravid trots alla krämper å kräkningar, så försök å njuta även om det känns motigt ibland...

När var det du skulle ha? Och var jobbar du någonstans?



Ha en underbar helg i regnet :-)



Kram

2009-07-10 @ 10:23:02
Postat av: Marika

Hade missat det förra inlägg.. sorry! Så nu såg jag beräknade datumet :-)

Har försökt att prenumerera på dina inlägg men fattar inte riktigt hur jag gör. Ser inte samma ut gör blogspot å blogg...

Kram

2009-07-10 @ 10:25:29
Postat av: Marika

Nä nu var jag ute å cyklade, har missat mer än ett inlägg det senaste. Måste komma på hur jag gör för att prenumerera. Förresten om du inte vet vad du ska göra av alla jordgubbar så köper jag gärna lite av de istället för att sponsra dom som står utanför Ica... Säg bara till så kommer jag med en liten hink ;-)



Kram

2009-07-10 @ 10:44:24
Postat av: Pernilla

Hej Mia!



Hittade till dej genom Marika.

Känner inte dej merän till utseende & namn.

Jag är en gammal Grästorpare...flyttade därifrån för snart 3 år sen.

Jag & min mamma hade Nillas blommor i huset brevid dej tidigare.Såg att ni oxå väntar barn.Jag väntar mitt 6 barn den 12 november.jag brukar gå över tiden 14-18 dagar så vi kanske träffas på NÄL...LERMina 2 stora barn bor kvar med sin pappa i Grästorp.Mina föräldrar & storebror bor oxå kvar så jag besöker byn då & då...hihihi..

Jobbigt med foglossningar....har oxå små känningar av det.

Härligt at lusten kommit tillbaka...hiihihihi...ja den kommer ju Å går som den vill.LER



Kram Nilla

2009-07-11 @ 04:11:37
URL: http://www.pennyshouse22.blogspot.com
Postat av: Maria

Usch låter inte kul med foglossningar, funderar på om det är det jag har.. har oxå skitont..

hade inte alls det när jag väntade Axel.. ska undersöka detta när jag ska till MVC nästa gång!



i vilken vecka är du i?!

Ha det gött!

2009-07-11 @ 13:19:38
URL: http://zigmagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0