Torsdag 16/7-09

Denna dagen har varit vädigt jobbig för mig. Både psykisk och fysisk. Ville bara gråta på jobbet och jag ville absolut inte att någon skulle prata med mig. Då blir saken inte lättare av att jag jobbar med två stofiler och den ena av dom tror att han är rolig hela tiden. Jag gav upp till slut och slutade le och höjde volymen på hörlurarna.
Sen att dom är så gamla gör att dom inte kan hjälpa mig med det som jag får ont av att göra. Dom får ju lika ont!!!
Skönt iallafall med semester imorgon. Hade faktiskt inte orkat en dag till. Igår när jag kom från jobbet hade jag så himla ont så jag klarade inte av att bära min älskade Loke. OCH så ska det inte vara!!!
Men så när jag kom hem så kändes allt genast mycket bättre. Älsklingen hade nämligen dammsugit. Jag blev så lättad att jag nästan grät. (hmmm kan det bero på humörsvängningar tro?) det betydde iallafall att jag kan ta det lugnt hela kvällen och jag kan gå till Marika och fika imorgon utan att tänka på att jag måste hem och städa innan gästerna kommer.
Underbara älskling! Jag tror inte att du vet hur mycket det betyder för mig att du hjälpte till idag.
TACK!! Min mini semester kan börja! (Har städat toaletten, så lite har jag gjort)


Syrran kom hit ikväll och hjälpte mig att färga håret.
Jag valde färgen Kastanj så det kommer nog bli aning rött när jag stiger in i solljuset.
Men det kan väl vara lite klatchigt?


Hände ändå två roliga saker idag.
Marika ringde ju mig och bjöd hem mig och Loke på fika imorgon. Mycket kul och det ska bli roligt att se hennes hem.

Sen så ringde min gamla barndomsvän Jenny Davidsson mig. Det var väl lite mer än ett år sen vi träffades och nu har hon, hennes man Mayani och deras lilla Alice flyttat till Trollhättan och vi bestämde att vi skulle försöka träffas på lördag nästa vecka. Det är härligt att ha saker att se fram emot.

Kommentarer
Postat av: Marika

Härligt med lite semester för dej nu då när det känns motigt å fogarna knakar...

Tänk vad lite damsugning kan göra en glad ;-)

Min hade gjort likadant när jag kom hem efter tre dagar med jobbet på High Caparral:-)

Vi ses i morgon!

Kram

2009-07-16 @ 22:01:13
URL: http://lillapissmyran.blogspot.com
Postat av: Jenny & Alice

Bra att jag kunde göra dagen lite bättre. Ska bli jättekul att ses. Är så nyfiken på ert hus. =)

2009-07-16 @ 22:23:48
Postat av: Johanna

Låter som ett dilemma på jobbet. Finns det inget som du kan göra/någon du kan prata med så att du slipper det där tunga som du som gravid inte ska göra?

2009-07-17 @ 10:36:24
URL: http://laprinzessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0