Min vardagshjälte.

Jag hoppas verkligen att alla har en vardagshjälte.
Någon som finns där när man behöver.
Någon som ställer upp utan att klaga.
Min vardagshjälte är min styvpappa Roger. Han finns alltid till hands. Vad det än gäller.
Ett exempel är gårdagen. Roger frågade om han fick komma och plocka jordgubbar i landet. Givetvis sa jag. Vi har så mycket så det är bara skönt att bli av med lite grann. Men jag bad Roger spara lite till mig, ska nämligen baka paj imorgon när vi får besök. Då sa han - Men jag ska inte ha något, jag tänkte plocka åt dig.
Jag är verkligen så himla tacksam för att Roger finns med oss. Även fast inte Roger själv har några egna barn eller barnbarn så är han som världens bästa pappa och morfar.

Vad som än händer i framtiden så hoppas jag att DU vet att du alltid är välkommen hemma hos oss.
Och jag hoppas att du vet hur mycket vi uppskattar dig och hur värdefull du är för oss.


Kommentarer
Postat av: Marika

Vad gulligt skrivet :-)

2009-07-05 @ 22:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0