Marika-syndromen =)

Det är där jag befinner mig nu. Har träffat Marika nästan varje dag denna vecka. Och det är jätte roligt!!!
Vi fikade tillsammans i måndags, vi virkade till långt in på småtimmarna i tisdags och igår var det dags för en loppis runda.
Det är Marika som fått in mig på shabby-chic stilen så vad kan vara bättre än ha med sig ett äkta proffs ut när man ska på loppis och fynda. Jag hittade massor av grejer, även Marika fick med sig lite hem så nu väntas det arbete hemma i form av slipning och målning.
Det är även Marika som fått mig att börka virka. Har gjort det förut (när jag var yngre) och helt enkelt glömt av det. Men nu skulle Marika göra en pläd till soffan så då tänkte jag göra en filt till "Gnagisen". Så nu sitter vi och virkar mormorsrutor för fullt hemma. =)
Jag är en riktig härmapa!!!


Mina första mormorsrutor



Min tallrikshylla, 25 kr =)



En av ljusstakarna jag köpte



Här får den andra stå



Mycket fynd blev det =)


Har klarat mig utan min älskling i både tisdags och onsdags kväll. Men nu blir det även ikväll, på fredag och lördag. Vet inte hur detta ska gå. Känner mig separerad på ett underligtvis.
Men lördag blir det film med Sofia så helt ensam blir jag inte. Troligtvis kommer Marika då också. Ska bli roligt!

Tittade till Nossebro igår när det var marknad och hoppsan! vad mycket folk det var!! Hamnade i kö för att komma in i Nossebro och det var smälltjock med folk som trängdes. Gjorde inga fynd men promenadtakten var alldeles lagom för mig =) fast jag kände ändå hur trött jag var när jag kom hem. Att en sådan enkel sak kan vara så ansträngande. Både magen och ryggen värkte under större delen av dagen. Men det är ju bara att bita ihop. Har många månader kvar.




With love
Mia


Kommentarer
Postat av: Maria

jag var oxå helt slut när kom hem från marknaden, hur mkt folk som helst!!!! uga!!

2009-07-30 @ 15:33:29
URL: http://zigmagirl.blogg.se/
Postat av: Marika

Usch vilken hemsk människa denna Marika verkar vara, som drar ner alla oskyldiga människor i "shabby chic" träsket ;-)



Men visst e det kul att fixa å dona med billiga loppisfynd :-)



Nu ska vi äta varma mackor sen blir det popcorn å Transformersfilm med killarna.



Kram

2009-07-30 @ 18:32:09
Postat av: Ehrniz

Kul att du har hittat en stil som du gillar!

2009-07-30 @ 19:29:27
URL: http://ehrniz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0