En härlig dag

Måndagen flöt förbi som alltid. Men denna dagen kändes lite annorlunda.
Jag vaknade första gången vid tolv tiden utav att mobilen ringde. Det var Lena från Lenas Ur & Guld som berättade att jag inte kunde förstora min förlovningsring (det är ett för avancerat mönster på den) men dom kunde smälta ner den och göra om den. Skulle BARA kosta 1500 kr. Tror faktiskt inte att ringen kostade så mycket från början. Så vi får se hur vi gör med den saken. Ska prata med Guldfynd också. Det var där vi köpte den. Efter det somnade jag om för att vakna igen ungefär två timmar senare när telefonen ringde ännu en gång. Men den ringde bara tre minuter innan klockan skulle ringa så det gjorde ingenting. Det var Charlotta som ringde och ville prata av sig lite och det var bara härligt för det var ett tag sen vi gjorde det. När jag hade tagit på mig gick jag ner och pussade på Anders och sedan satte jag i gång med maten. Det fick bli sallad som jag la upp i olika skålar. Det är så bra att göra så för då kan man ta det som man gillar. Jag vill ju t ex ha tonfisk och det är nog det absolut värsta Anders kan tänka sig så då är det bra med en egen skål till det. När maten hade smält en stund och jag busat lite med Loke var det dags att röra på fläsket. Och jag kom verkligen iväg (klapp på axeln) och simmade och det kändes så skönt att få sträcka ut sig. Kände verkligen att jag hade saknat det och nu längtar jag redan till nästa gång som jag ska simma. Kan inte riktigt beskriva känslan av att vara i vattnet men jag kände mig både stark, smal, pigg och uthållig. Härligt!!
Efter att ha handlat lite inför kvällsmaten som bestod av varma mackor och vitlökssallad satte vi oss framför tv:n och fortsatte att titta på Narnia 2 som vi började att se i lördags. Och det var en toppen film, enligt mig då förstås. Filmen tog slut och jag hann till och med spela Mahjong en halvtimme innan det var dags att åka till jobbet. Helt otroligt hur mycket jag hann med under en och samma dag. Det har varit väldigt givande men det enda som inte känns bra är att jag inte fått träffa busungen så mycket. Och så känner jag mig väldigt trött nu (sov ju inget på kvällen). Kommer nog att somna gott och det är i och för sig mycket bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0