En hemlis om mig

Jag har haft en ovana (enligt andra) som jag totalt har slutat med.
Jag älskar nämligen ljudet från när tex duschen är på. Så innan jag flyttade till hus så satte jag på duschen, vek ihop badrumsmattan,satte mig på den och virade in mig i en handduk och stack in fossingarna under duschdraperiet. När jag sedan tog upp min bok var min njutningen fulländad. Att känna det härliga värmen som sprider sig över fötterna, och givetvis i resten av badrummet, gjorde mig så härligt avslappnad. Använde mig mycket av denna taktik när jag pluggade inför prov. Tyckte aldrig att det var tråkigt att plugga om jag satt vid duschen. Sen när man läst en stund så gjorde det inget om man blundade några minuter. Bara låta ögonlocken bli tunga och lyssna på det härliga ljudet av det strilande vattnet.
Ja, jag vet att jag är konstig!!
Men jag saknar detta moment nåt såpass!! Kan inte göra detta nu när jag bor i hus. Det blir alldeles för dyrt!

Jag har hittad denna härligt goa värme i relaxavdelningen på Äventyrsbadet. Därinne skulle jag kunna sitta en hel dag och bara njuta med en bra bok och något gott att äta. Låter som en toppen dag för min del.


Dagens fråga:
Har du brutit en vana/ovana?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hihi, ja d lät ju lite speciellt ;) Men det var säkert jätteskönt ;p

2009-02-26 @ 07:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0