Julmarknad

Söndagens tipspromenad var flyttad till lördagen (alltså idag) så jag bjöd hit mormor och morfar och våra kusiner så att vi alla kunde gå promenaden och få lite julstämning. Roger och Linda kom med också så vi blev ett stort gäng som hindrade alla andra som ville gå promenaden att komma förbi oss på trottoaren. Kallt var det och man kunde se ytte pytte flingor av snö som föll.
Efter promenaden stannade vi till på torget. Där köpte vi marknadsgodis och lotter. Det stod även en fin häst och väntade på att man skulle hoppa upp på vagnen så det gjorde jag och Loke. Loke var överförtjust när hästen började att trava. Det gick ganska så fort faktiskt =) Efter vagnåkningen fick vi gå hem för då hade dom flesta av oss förfrusit händerna.




Loke var modig och klappade hästen.

När vi kom in började det att snöa jätte mycket. Det var stora flingor som seglade ner och julstämningen var på topp. Pepparkakor och lussebullar dukades fram och hemmagjord varm glögg hälldes upp. Vi fick oss en riktigt trevlig förmiddag.

Min morfar Sven gosade med Thor.

Sen var jag dock tvungen att lägga mig en stund. Jag var helt slut!!
När jag vaknade tog jag och syrran på oss kläderna och begav oss fram till torget igen. Det var ju dags för luciorna. Så det blev lite mera mys med luciasång och mycket folk.


Stämningsfullt i Gtorp



Julia Persson blev Gtorps lucia.


Luciorna åkte i samma vagn som vi gjorde tidigare under dagen =)

With love
Mia


Kommentarer
Postat av: Biig-mamma

Ser ut som ni haft en riktigt kalasdag. Fikat efteråt gick inte heller av för hackor. kram

2009-12-12 @ 23:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0