Det blir aldrig som jag tänkt mig.

Min härliga myskväll framför tv:n gick om intet igår. När Loke lagt sig så skulle jag BARA ta hand om en tvätt tillmen det gick ganska så fort. Sen så skulle Thor äta och tiden bara knallade på.
Jag öppnade en påse som stod i köket och plockade upp lite filmer och där i låg också en bok som man fick med från Aftonbladet. "Småkakor" hette boken och jag började smygtitta lite i den. Efter det var jag fast!! Allting verkade vara så lätt. Jag har aldrig bakat småkakor tidigare för jag tycker att det verkar så krångligt. Men efter att ha tittat i boken fick jag inspiration så jag tog fram ingredienserna till "Kolakakor". Men när jag satte på ugnen fick jag en överraskning. Strömmen gick! Ljuset i köket och vardagsrummet dog. Toppen!!! Ensam i huset med två barn, vad gör man? Jo man ringer papsen. Han kom och hjälpte mig och som tur var var det så enkelt som att byta proppar. Pappa gjorde detta och sedan var det bara att sätta på ugnen igen, trodde jag. Ugnen var död!!! Ringde då Anders och beklagade mig över ugnen och han kollade upp vad en ny skulle kosta. Den billigaste på Siba låg på 6000 kr. Yippie! Kände att julen var ganska så förstörd. Men men... tänkte att jag ändå kunde ställa in klockan på ugnen, jobbigt att den ska stå och blinka. Och vips! Så hoppade ugnen igång. Så det blev lite kakor till slut igår. Tyvärr smakade dom lite bränt, jag har inte lärt mig hur en varmluftsugn fungerar riktigt.

Före


Efter

 

With love

Mia


Kommentarer
Postat av: Ehrniz

Det råder ju dock delade meningar om att det var din inställning av klockan eller din farsas vickande på säkringarna som gjorde så att spisen fungerade igen. :-)

2009-12-05 @ 12:41:12
URL: http://ehrniz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0