Annorlunda glögg

Jag tycker inte så mycket om den traditionella glöggen.
Ett glas går bra men sen tar det stopp.
Därför provade jag en annan sorts glögg som visade sig bli min nya favorit.
Vet inte riktigt namnet på den så jag väljaer att kalla den för VARM ÄPPELCIDER GLÖGG.

Här är receptet:

Till 5 glas behövs:

1 flaska äppelcider
1 kanelstång
½ vaniljstång

Låt allt koka upp och låt sedan sjuda i 20 min. Servera

Ps. Glöggen kan även spetsas med lite vodka. Har dock inte smakat det spetsat så det får ni själva bedömma. DS
Let me know how it tastes!!!


With love

Mia

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag gillar inte heller glögg men den här låter betydligt godare... den får du bjuda mig på om du ska bjuda på glögg nån gång ;)

2009-12-02 @ 01:05:41
URL: http://hyunmee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0