Välkommen hösten!!

Jag står faktiskt med öppna armar och bara väntar på att få tända alla stearinljusen och byta gardiner och bara ha det mysigt. Att krypa ner under täcket till en bra film, för det är väl det man gör när hösten kommer. Man drar sig inåt på kvällarna för det blir mörkt så fort. Sen att det är väldigt lång väntan till jul är ju en helt annan sak. Men där är jag och syster precis likadana. Så fort höstmörkret närmar sig så kommer tankar på jul. Den absolut mysigaste tiden på året. Jag är helt galen i julen och jag vill gärna göra egna traditioner men givetvis hålla på de gamla också. Jag vill att det ska vara som det alltid brukar vara på jul. Jag vill känna pirr och förväntning. Det bästa av allt är att nu har man en egen liten kille att göra allt detta för. Hans jular ska bli underbara. Och denna julen kommer det att finnas en liten krabat till. Åhh jag kan knappt bärga mig!!
Tillbaka till hösten.
När jag vaknade i morse (det är fortfarande morgon kl är bara 07:01) så regnade och smattrade det så gott på altantaket. Tycker det låter härligt. Det finns inget bättre än att få ligga kvar och gosa sig lite till under täcket. Men jag var hungrig så jag gick upp. Ska allt krypa ner om en stund igen.
Har ett minne från min barndom och det är att när det fortfarande var mörkt ute på morgonen när man kom ner i köket innan man skulle till skolan så hade mamma dukat upp frukosten på bordet. Det fanns limpsmörgås och varm choklad och tända ljus. Och man kunde äta sin frukost ifred och mysa lite till. Allt var så härligt och varmt och ombonat. Jag längtar tills Loke är såpass stor så att jag kan göra allt det för honom.
Hade ju gärnat gjort det för Anders. Men man vill ju kanske ha någon som säger mer än "hmmfgh" när man sitter och försöker göra sig till vid frukostbordet. I början av vårt förhållande envisades jag med att gå upp samtidigt som Anders men jag slutade snabbt med det. Han har ju inte vaknat förrän har har satt foten på macken så jag känner att det ger mig inget att gå upp tillsammans med någon som absolut inte uppskattar att prata på morgonen. Hoppas verkligen inte han har fört över det på Loke. Då blir jag förbannad!!
Men men det dröjer allt ett tag till och det är väl tur det...



With love
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0