Solen skiner...

...och då är det bäst att passa på att greja lite.

Vi vaknade hyffsat tidigt och vi satte igång med att röja lite. Anders dammsög och jag snyggade till lite på altanen.
Sen kom Roger och hjälpte oss med att fixa Lokes sandlåda. Den har stått monterad och klar i garaget ett tag men vi har inte fått tummen ur och ordnat det. Och sen eftersom det varit så dåligt väder så tänkte vi att vi skulle vänta med den till våren men eftersom jag inte kan ta några promenader och alltså inte kan ta med Loke till någon lekplats så ordnade vi med sandlådan i trädgården idag. Han kan ju leka i den även fast det är höst och vinter. Rätt kläder bara.


Första spadtagen


Färdig!!


En nyvaken och glad Loke

Medan männen grävde så planterade jag om lite blommor. Några fick flytta ut till min lilla vrå i trädgården.
Hoppas nu bara dom klarar sig ute.

"Taklöken" och "Hjärtan på tråd" hamnade i en låda på symaskinsbordet


"Murgrönan" fick ny plats i vattenkannan


Detta är väl också "taklök" tror jag och dom får stå i min dynamitlåda =)

Senare nu på kvällningen kom Sofia och hälsade på. Hon hade med sig scones deg som hon bakade ihop här och slängde in i ugnen. Jag stod som vanligt för teet =)

Allt som ska vara svart på slagbordet är nu svart. Väntar nu med spänning på att få börja måla med vit färg. Men orken och tiden skall också vilja så vi får se när det blir.

Hoppas på loppis med Marika imorgon.

Nu blir det duschen och sen ska jag nana.

With love
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0