Några Movies

Ja det blir några filmer nu när man går hemma. Och jag har absolut inget emot det, filmnörd som jag är. =)


Vi börjar med "Baksmällan" som är en komedi som handlar om fyra killar som ska till Vegas och fira Dougs svensexa. Vi får se hur dom står på taket och skålar och sen är det ett klipp och vipps! nästa morgon. Det dom vaknar upp till denna dag kan man ju inte ens föreställa sig i sin vildaste fantasi. En ganska så rolig film men inget orginellt.
Betyg - 3:a



Sen såg vi en annan komedi "Flickvänner från förr" med hunken Matthew McConaughey. ÅHH vad läcker han var i denna! (i kort hår då förstås, han dyker upp i alldeles för långt hår också)
Filmen handlar om en ungkarl som belägrar nya damer varje dag och för att han ska få ordning på sitt liv får han hjälp av tre spöken som visar honom dåtid, nutid och framtid. Låter detta bekant?
Betyg - 3:a



Sen fick det bli lite action med tjejerna.  =)
Vi såg "Taken" som jag har hört mycket gott om. Det var ren action rakt igenom med fräcka effekter. Liam Neeson är verkligen en duktig skådis. Han kan ju spela alla roller, har för mig att han brukar spela skurk, har jag rätt?
 I denna film är han iallafall en pensionerad säkerhetsagent vars dotter blir kidnappad. Och man kan ju bara säga så här, kidnapparna gav dig på fel dotter.
Har svårt att sätta betyg på denna film. Brukar ju vara tårarna som avgör detta men denna gången kom det inga tårar även fast det var väldigt känslosamt.
Nej, 3:a får det bli!!



Sciene-fiction är egentligen inte alls min genre när det gäller film.
Men "Knowing" med Nicholas Cage beskrevs som drama, thriller och mysterium. Vilket fungerar alldeles utmärkt enligt mig. Men kan nog säga att det var en HEL del sci-fi i denna film. Vilket jag i vanliga fall tycker drar ner filmer. Men denna gången var det nästan ett måste att ha med det. Och ju mer jag tänker på det desto mer förklarar det alltihop.
Detta är en film som är jätte spännande och riktigt läskig emellanåt (vågade nästan inte titta).
Och det kan inte hjälpas men jag tycker att Nicholas Cage är BRA!!!
Specieleffekterna i denna filmen var jätte snygga!
Och sonen är verkligen jätte söt. Och eftersom tårarna kom så måste jag höja upp betyget från en 3:a (helt ok) till en 4:a (mycket bra)




Hoppas nu att några får några bra filmtips att se fram emot.

With Love
Mia







Kommentarer
Postat av: Ehrniz

Högre betyg på "Knowing" än vad jag trodde du skulle sätta! Fast på filmtipset.se står det ju fortfarande "3"... Liam Neeson är oftast mycket bra, men att han för det mesta är skurk, har du nog fått om baktassen. "Batman Begins" är han ju skurk, men tänk också på "Schindler's List", "Star Wars", "Rob Roy", "Gangs of New York", "Kingdom of Heaven"... He's a good guy!!! :-)

2009-08-04 @ 08:52:18
URL: http://ehrniz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0