Barn är så fascinerande

Alla barn är väl speciella på sina sätt men som mamma tycker man säkert att sitt eget barn är lite utöver alla andra ;) Ska berätta om en liten grej som hände i morse som egentligen inte är en stor händelse för någon annan man jag blir så lycklig bara av att tänka på det.
Anders och Loke gör sig iordning inför att ge sig iväg till dagis och arbete. Detta gör dom i hallen uppe, precis utanför sovrummet. Jag småpratar lite med Anders, från sängen då förstås. Sen ser jag att dom släcker ljuset och då hör jag "Hejrå mamma" från Loke. Jag svara med ett "Hejdå" och tillägger att han ska ha kul och hoppa i alla vattenpölar. Då hör jag ett "Mmm". Som sagt, kanske inget speciellt om man inte själv har barn men man undrar ju egentligen hur mycket dom små liven redan förstår. Loke är ju 2 år och 2 månader och jag tycker att förstår så himla mycket. Han svarar verkligen på det man säger till honom.
Vid middagen när Loke är törstig har han kallat mjölken för vatten men så här om dagen, helt utan förvarning, kom det ett "vill ha mjulk". Undrar hur många ord dom kan som dom bara inte använder?
Som sagt, barn är fascinerande.


Ha ha ha! Vad tänker han här tro?


With Love
Mia

Kommentarer
Postat av: Johanna H

Alla dessa ord som kommer ur deras munnar är jättefascinerande. Filippa frågar ofta om olika ords betydelser som vi vuxna säger. Hur förklarar man ordet "fiffig" eller "otur"?

Hoppas att han tycker om dina mysiga frukostar du gör till han när han blir större. Barn lär sig en stor del av sina nya ord där.

Kram

2009-08-26 @ 08:22:45
URL: http://nojja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0