Torsdag 18/9 - 08

Åh vad skönt det är att komma hem efter en "hård" arbetsdag och få ta ut klämmorna och spännena ur håret. Kan inte med ord berätta hur gott det är att få köra fingrarna genom håret och bara rufsa till det. AHHH!

Gårdagen var intensiv. Jag gick upp kvart över ett, hämtade Loke klockan två. Handlade lite och lagade sedan mat, spaghetti och köttfärssås. Sedan var det bara att hoppa in i duschen en snabbis och efter det bar det av till Thn där jag skulle på hörselkontroll på Folkhälsovården. Det är jobbet som fixat det. Man blir instängd i något som kan kallas bur och där sätter man på sig ett par hörlurar och när man hör pipet ska man trycka på en knapp. Inte särskilt svårt. Jag hörde iallafall jätte bra. Bättre nu än sist jag var där så vi skojade om att man kanske får bättre hörsel efter man fött barn ha ha ha.

När hörselkontrollen var klar fortsatte min resan till Vbg och Charlotta. Idag hade vi bestämt att vi skulle pärla. Vi har ett stort party den 4 oktober så vi måste producera lite nytt och vara förberedda. Vi provade på ett nytt sorts halsband idag men det tog lite tid så vi han bara göra tre stycken. Men dom blev jätte fina och nu har jag lärt mig att tvinna (hjälpligt iallafall) så då kan vi göra lite var. Hur bra som helst och det går betydligt fortare. Medan vi grejade med pärlorna stod Tobbe vid spisen. Vi fick fläskfile med klyftpotatis och god sås. Mums!
Ja och efter det var det jobbet. Så det var en heltisk dag. Men denna dag kommer att bli desto lugnare. Skönt! Ska försöka sova ganska länge (så länge Loke tillåter) och sen kommer syrran och hälsar på mig idag. Tänkte att vi skulle ta en promenad och sedan handla. Är så sugen på pasta med ostsås så det får vi laga idag. När Loke väl somnat ska vi upp på vinden och ner i källaren och kolla om det är något vi kan förbereda inför flytten.

Hoppas på lite mystid tillsammans med Älsklingen på fredag. Han är ledig!! Helt otroligt! Så vi ska försöka utnyttja all tid och bara vara med varandra. Det ska bli så mysigt, jag saknar honom så fruktansvärt. Vi träffas ju knappt på veckorna. Igår såg vi 1,5 timme. Det är lite lite om man säger så.

Tänkte på en sak.... om jag skulle plugga kommer jag kanske få ut en nätt liten penning på säg 8000:-
om jag går hemma och stämplar kommer jag troligtvis att få ut 12000 :- enligt mina beräkningar.
Det rimmar inte riktigt eller hur?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja tycker att du ska plugga, helt klart :) Även fast pengarna du får under tiden kanske inte är så mkt så får man ju se d långsiktigt. När du får ett jobb efter plugget så kommer du ut mkt mer =D Vad har du tänkt att plugga? Jag är gött sugen nu på att läsa ett språk på kvällstid eller ngt sånt, typ spanska tror jag.

Själv så började jag direkt på Chalmers efter gymnasiet och läste 4,5 år till Civilingenjör...och det får man ju se som en investering i en själv eftersom man ju drar på sig mycket studielån. Men som ja skrev tidigare, man måste se det långsiktigt för lönen när man väl får jobb är helt ok! Jag fick som tur var välja på två jobb direkt när jag pluggat klart och valde Trollhättan framför Göteborg.

2008-09-18 @ 07:42:14
URL: http://laprinzessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0