Torsdag 11/9 - 08

Natten är över och den var inget märkvärdig.
Inte ens fladdermusen dök upp så det hände faktiskt inget att värde eller intresse.
Det tråkiga är att Linda gjorde sin sista natt. Nu vet vi inte när hon får jobba nästa gång och det är döden tråkigt utan henne! Miss you already!

Vet att jag egentligen borde sova nu, anders kommer att bli så arg på mig om han vet att jag sitter uppe. HAn tycker att jag ska ta vara på alla stackars minuter som jag kan få men jag måste verkligen tagga ner när jag kommer hem. Eftersom han ligger och sover så kan jag ju inte krypa ner och läsa min bok som jag annars brukar göra. Kan ju inte tända lampan mitt i ansiktet på honom. Det är inte populärt, det kan jag lova.

Igår skakade vi hand med säljaren. Det betyder med andra ord att vi har ett huskontrakt hemma!!! Måste säga att det kändes lite vemodigt igår, inte på det sättet att jag ångrar mig, tvärtom. Men det kändes så ledsamt för säljaren. Dom har verkligen bott där i så många år. Tänk att behöva bryta upp och flytta ifrån allt. Ja ja, dom har ju valt detta själva men ändå.

Just det! Höll på att glömma skriva ner det viktigaste! Man tänker ju väldigt mycket när man sitter på skurmaskinen en hel natt och medan jag sitter där så får jag bara en tanke. den bara ploppar upp från ingenstans och den säger till mig att jag är lycklig. Sen jag träffade anders har mina önskningar börjat slå in. Jag har alltid sagt att jag önskar mig ett härligt "svensson" liv. Jag vill ha en man som älskar mig och som jag älskar förstås. Jag vill ha barn och ett hus. Och allt detta har jag fått. Och det är tack vare min älskling. Jag har alltid tyckt att det har varit svåra drömmar. Jag menar, det finns dom som söker i en evighet och ändå hittar dom inte den rätte. Men det har jag gjort!!!
Jag vet ju förstås att jag inte har världens mest glamorösa jobb men vad gör det när jag har en familj att komma hem till, det är ju det som är det viktigaste.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Japp, huvudsaken är att man mår bra och att man är lycklig. Faktiskt nu med huset så känner jag att saker och ting har börjat falla på sin plats och att man har fått mer ro i livet. Det är antagligen samma känsla du har. Det är väl så att man ska vara glad om man har det jobb man har velat ha...så man skäms ju eg lite när man klagar över att man har det stressigt på jobbet och lite för mkt att göra =/

2008-09-11 @ 08:40:50
URL: http://laprinzessa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Förresten, vilket hus är det som ni har köpt? Bild :)

2008-09-11 @ 12:36:37
URL: http://laprinzessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0