Tisdag 9/9- 08

Idag har min mormor Anita namnsdag.
Undrar om inte mamma heter Anita också?
Det är nog bäst att säga grattis till henne också=)

Ha ha vi fick besök av fladdermusen idag också.
 Kan det ha varit samma dom igår tro?
 Det får vi nog aldrig reda på.



Gårdagen gick väldigt smärtfritt. Jag fick sova ut och när jag vaknade hade Älsklingen fixat så att maten var klar. Fiskgratäng i dillsås. Det är verkligen så himla gott!!! Sen åkte han och Loke iväg till macken för att hämta kärran som vi skulle ha när vi skulle bege oss till Thn. Medan dom var borta passade jag på att duscha och gjorde mig iordning. Men eftersom det tog sån tid för anders att komma tillbaka så hann jag dammsuga och plocka iordning på Lokes rum också. Blir lite trött på mig själv ibland. Det tar inte direkt lång tid att städa, nu hade jag ju lite tid över och då gjorde jag det. Hur enkelt som helst! Det jag menar är att det ska väl inte behöva ta så lång tid mellan gångerna. Jag är en sluskis!! När anders väl kom åkte vi till mormor och morfar där vi skulle hämta två vita bokhyllor. Alltid bra att ha i huset. Mormor tyckte att vi kunde ha dom någonstans i källaren men det är inga fel på hyllorna så ena ska Loke ha i sitt rum och den andra ska jag ha mina böcker i. Den får stå i hallen där uppe. Medan vi väntar på tillgång till huset så ska vi låta hyllorna stå hos anders föräldrar i Flo och när vi kom dit  så öppnade sig hela himlen. Regndropparna var stora som äpplen och det bara vräkte ner. Vi väntade allt en stund med att börja bära men det avtog ju inte så vi hade inte så mycket val än att hugga tag i hyllorna bära in dom.
När klockan närmade sig sex så närmade jag mig Vbg och Charlotta. Vi skulle greja med smyckena idag. Vi tog en massa kort på färdiga smycken som hon ska lägga ut på hennes hemsida. Och vi hade det riktigt kul!! Och vilka snygga foton vi åstakom. Synd att jag inte fick ta med mig några hem så jag kunde visa er men jag kan ju förstå att hon inte vill att någon ska se korten innan sidan är färdig. Men som sagt, det var riktigt roligt. Vi grejade med ljussättning och olika färger och mönster och det blev SÅ proffsigt!!

Ja, det var gårdagen det. Nu ska jag sova och sen får vi se vad tisdagen har att komma med. Vet att det blir matlagning idag iallafall. Hoppas också på träning när Loke somnat. Anders får jag nog inte se idag. Kanske tio minuter innan jag åker till jobbet. Det är ju alltid något, man får se det från den ljusa sidan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0