06:17 "pip"

och jag är hemma!
Jag tog ut en halvtimmes komp för far min behövde låna min bil (hans är på service hos Ehrnbecker´s i Nossebro) så jag hann hem och fick pussa lite på mina älsklingar.
Det var mysigt =)


Att man aldrig kan få vara riktigt lyckligt. Nu när jag äntligen har hittat hus, då börjar jobbet att krångla. Så alla ni där ute, köp SAAB. Då kanske dom inte går ner på ett shift och då behöver jag inte gå ständig eftermiddag. Vilket jag inte kan, det är det som är mitt dilemma. Kommer dom och säger att det blir eftermiddag för oss då säger jag tack och hej. Det passar sig helt enkelt inte för våran familj. Så vad ska man göra istället? Vi har ju planerat att det ska komma en till bebis också och jag vill inte ändra dom planerna. Men det rimmar ju jäkligt illa att skaffa barn om man inte har något jobb. Men skaffar vi inte ett till litet knyte innan Loke är 1 år och 9 månader så får jag inte ut den föräldrapenningen som är baserad på den lönen jag hade som teamleader och det är faktiskt ganska så stor skillnad. Och då har vi helt plötsligt bara 6 månader på oss att försöka föröka oss. Och vem vill anställa någon som planerar att vara mammaledig inom en snar framtid.
Så vad ska jag göra??!!!
Som sagt, lyckan vara inte länge.

Har iallafall börjat packa. Det mesta i sovrummet har packats i lådor och sen så har en hel del filmer åkt ner i papperspåsar. Tänk vad mycket man har hemma som man inte använder. Som man kan packa ner för att det inte behövs. Lite skrämmande är det.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi har fyllt ett helt rum med ouppackade bananlådor (medans vi renoverar) som vi tydligen klarar oss helt galant utan...skrämmande att man e sån materialist =/

Det där med jobbet låter ju sådär kul...ajaj :( Hur tänker du? Försöka hitta nytt jobb med en gång eller se vad som händer? Städar du på SAAB?

2008-09-17 @ 12:33:10
URL: http://laprinzessa.blogg.se/
Postat av: proppan

ÅÅÅ va surt. klart d känns pissigt. Men man får föröska tänka positivt, du har massa erfarenhet, har varit teamleader, skött dig i alla år. d måste ju räknas som mycke bra om du ska söka nytt jobb. o folk skaffar ju barn hela tiden oavsett jobb lr inte. Men d måste va mycke tankar nu? Man får helt enkelt försöka tänka positivt o att det kommer att lösa sig. Så försöker ja tänka iaf, när d känns som ja kommer bo hos mor hela livet o ingen vill anställa mig. puss

2008-09-17 @ 14:08:36
URL: http://glamourproppis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du kanske ska se det från andra sidan, att nu har du faktiskt chans att söka nytt jobb och utöka ditt CV :) Du är ung och hur många behåller egentligen samma jobb genom hela livet. Nystart kanske ?

Jo, jag jobbar på kontor...i Trollhättan. E Byggnadskonstruktör och ritar för tillfället ett köpcenter där ja hoppas få VIP-shoppa när d e klart ;D

2008-09-17 @ 22:33:21
URL: http://laprinzessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0