Tre 3:or och en 4:a

Jag har sett lite filmer på senaste.
Vi börjar med Fool´s Gold.
Matthew McConaughey och Kate Hudson är huvudskådisarna i denna filmen. Och då måste den ju bara vara bra. Dom två spelar ju så underbart ihop i filmen "Hur man blir av med en kille på 10 dagar", urskön film.
Matthew är ju verkligen ögongodis. Kate är också söt  men lite mer hull på den tjejen hade ju inte skadat. Sen så har hon ju inga bröst heller! Måste ju vara dötrist.
Hon är dock väldigt lik sin mamma Goldie Hawn.
Matthew spelar en spelevink som försöker komma över skatter på havets botten. Han lovar guld och gröna skogar och lånar pengar som han troligtvis aldrig kommer att kunna betala tillbaka. Kate är hans fru som till slut inte orkar stå ut med honom så hon beslutar sig för att skiljas. Sen så händer det ju givetvis en massa mera. Underhållande film. Och jag gillar skattjakter!!

Sen såg jag "Min brors flickvän". Steve Carell har huvudrollen. Har inte sett honom i någon seriös roll men han gör det bra. Sen är ju inte detta en drama bara för det, det är ju en romantisk komedi. Men Steve är inte så överdriven som han kan vara i en del roller.
Steve Carell, Juliette Binoche och Dane Cook.
Dane Cook är brodern och Juliette är flickvännen.
Filmen handlar om precis det som titeln heter.
Steve blir kär i sin brors flickvän.

Tredje trean går till "The Happening" med Mark Wahlberg.
M. Night Shyamalan måste ju ha en skruv lös någonstans. Han gör ju bara sånna här läskiga och knepiga filmer. Dom är kanske inte så läskiga att titta på men det kommer krypande efteråt och det är ju nästan det värsta. Denna filmen växer mer och mer. Igår tyckte jag inte att den var så bra men ju mer jag tänker på den desto bättre blir den. Usch vilket öde!! Och tänk om det blir verkligt! Hemska tanke. (Hoppas att ni blir nyfikna nu)


Sista filmen jag tänker skriva om denna gången är "Vantage Point"
En mycket bra film med bra skådisar i. Den är så coolt filmad denna film. Man får följa alla olika karaktärer och se händelserna från deras synvinklar. Man försöker gissa sig till slutet hela tiden men det skiftar ganska fort mellan historierna.
 Men allt blir uppklarat i slutet så man får allt förklarat för sig.
  Dennis Quaid och Matthew Fox är två av alla skådisarna i denna film
  mums!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0