Torsdag Natt

Min syster fick ett riktigt tråkigt besked idag. Och det handlar givetvis om pengar. Detta onda ting. Det kan verkligen förstöra så mycket. Jag vet hur mycket hon kämpar med att söka jobb men det händer ingenting.
Vet att hon är orolig över julen, men lilla gumman. Jag kan lova dig att det kommer att bli den bästa julen någonsin. Jag ska göra allt i min makt för att det ska bli så mysigt som möjligt.

Idag när jag satt på min skurmaskin och tittade ut fick jag se att det snöade och jag kände en barnslig pirrning i magen. Det är alltid lika kul med snö! Jag tog upp telefonen för att skicka ett sms till syrran för att be henne titta ut. Då vibrerade det i min telefon. Syrran hade uppenbarligen haft samma tanke som jag för i sms:et jag fick stod det: DET SNÖAR!!
Ha ha  jag man är ju inte syskon för inte.

Har nu packat upp det mesta som ska vara i sovrummet. Innan hade vi ju bara sängen men vi tyckte att vi kunde göra det lite mer hemtrevligt. Vilket inte var så svårt.
När jag ställde upp mina doftljus på sänggavel så var Loke snabbt framme. Han tittade på mig och jag tyckte nästan att jag kunde se hur han drog in doften från ljuset. Ljuset doftade lakrits. Jag ser Loke ta i den lilla ljusstaken med ljuset i och för den till munnen och så börjar han att smacka högljutt. Ett alldeles underbart litet ljud. Han försökte att äta upp ljuset och det såg verkligen så himla roligt ut. Sen vill han ju att jag skulle smaka också. Så där höll vi på en stund tills han förde ihop två av ljusstakarna för hårt så att den ena gick sönder. Då var det slut på det roliga.

Har jobbat lite annorlunda idag. Eftersom SAAB har stoppdag på fredagen så jobbade vi 18:00 - 01:00 så jag har hur mycket tid på mig som helst att greja när jag vaknar på fredag.  Alltså idag. Har en del att göra också så det är bra. Men saken är den att jag kan gå upp klockan nio och vara utsövd. Och det är inte ofta som det händer.
Syrran kommer och hälsar på idag. Vi ska kolla igenom mina julsaker. Ska ha ett helt förråd i källaren till bara julsakerna så att jag aldrig ska behöva packa ner dom. Hur bra som helst, enligt mig. Sen ska jag faktiskt simma idag. Jag bara måste göra det. Har verkligen stelnat till i och med flytten. Jag går visserligen och hämtar Loke på dagis nästan varje dag men jag känner att jag behöver mera. Eftersom jag inte har motivationen till att äta nyttigare så måste jag helt enkelt börja röra mig så att jag kan förbränna lite grann.

Nu väntar sängen. God natt allihopa!

Kommentarer
Postat av: Ehrniz

Love you!

2008-11-21 @ 10:27:13
URL: http://ehrniz.blogspot.com/
Postat av: proppan

hade gärna simmat om d inte va för d lilla kvinnoproblemet. föresten d här me torktumlare..d drar väldigt mycket energi/el väl? kläm

2008-11-21 @ 12:32:34
URL: http://glamourproppis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0