Summan av kardemumman...

Är att denna helgen har varit riktigt bra. Den har haft lite av allt i sig. Lite mys, trevliga stunder med släkt och vänner och en del arbete.
Jag tar det hela från början.

Fredag: Syster Linda kom hem till mig och även min kusin Jimmy dök upp så vi alla traskade iväg för att hämta Loke från dagis. När vi kom hem igen stod min kusin Robban utanför dörren så ja, släktträff blev det i en liten stund. Efter att kusinerna hade gått påbörjade jag middag som bestod av hemmagjorda hamburgare. Efter det gick jag och Linda ner i källaren där vi packade upp alla julsakerna. Har ju ett förråd där jag ska ha julsakerna stående uppackade hela tiden. Känns som om att jag kommer att ha bra koll på vad jag har och inte har. När vi spenderat en timme eller två i källaren var det dags att skicka iväg Anders. Han skulle ut med "grabbarna" och bowla så jag och Linda tog fram godisskålen och ostbågeskålen och kröp upp i soffan och glodde på film. Vi så "En barnvakt på stan". En härlig film som man såg tusen gånger när man var liten. När filmen var slut och Loke somnat för längesen var det dags för BUZZ! Så roligt!

Lördag: Vi städade och grejade i huset. Hängde upp lite smågrejer som t ex nyckelskåpet och en hylla och lite sånt. Anders dammsög hela huset. Och det ska han ha klapp på axeln för. Han dammsuger nämligen väldigt ofta. Nästan hela tiden i lägenheten var det han som fick dammsuga. Men han gör det ju så bra!!! Själv har jag ju gjort det ganska mycket på jobbet så jag är ju inte så sugen på det. Jag gör hellre annat.
Under dagen handlade jag massor av gott inför kvällens middag. Vi hade nämligen Anders föräldrar, hans morfar Gösta och Kim här. Nu när man bjuder dom på middag är det som att få en stor utmaning. Christer är vegetarian och Ingela är diabetiker. Men jag ser inga svårigheter i det. Det blev iallafall vegetarisk Paella och fruktsallad med grädde och glass till efterrätt. Vi fick ju lite presenter också. Gösta hade med sig en hembakt äpplekaka och en burk med hemmagjord äpplesylt och Ingela och Christer kom med en stor lykta.
Sånt uppskattar vi givetvis.
Linda och Pontus kom och avlöste våra första gäster. Vi skulle nämligen påbörja vårt skräckmaraton. Fredag den 13:e var filmen som var i fokus. Jag har väl egentligen ingen kommentar om den filmen. Nu när man har sett Saw så här det ju inte direkt några andra filmer som är så skrämmande längre. Men men det ska ju vara en klassiker, typ.
Kvällen avslutades med BUZZ!

Söndag: Linda och Pontus sov ju över här så vi gick upp allihopa (Anders och Loke hade gått upp tidigare) och åt frukost. När vi tagit på oss bar det av till macken där dags uppdrag var att få upp lite julstämning. Snart är det ju 1:a advent och butikerna börjar ju pynta tidigare (vi var ju ganska sent ute ändå) så vi slängde upp allting. Även julgranen och fint blev det. Lite julmusik på det och dagen hade varit fulländad. När vi kom hem var jag rejält trött. Fråga mig inte varför men det kan ha med att göra att Loke vaknar tidigt (då menar jag runt sexrtiden) och att jag två dagar i rad fått ge vällingen. Men sov iallafall två timmar innan det var dags att åka till jobbet.

Så ja, det var min helg.
Har med andra ord spenderat hela helgen med syrran.
 Och vi var inte ovänner en ändå gång. Helt fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: biig mamma

Låter som du haft en jobbig helg. Ibland måste man faktiskt säga nej, nej jag orkar inte och det accepterar normala fall ibland. Skönt att ni kommit i ordning. Saknar min goding, har inte sett honom på nästan 14 dgr. Hostar inte så mycket nu och längtar till fred då han kommer hit. ÖVVERASKNING!!!!!!!!!!!!!!

2008-11-24 @ 23:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0