Stockholm

Då var det dags för vår efterlängtade resa.

Vi var startklara och hoppade in i bilen vid fyra tiden. På resan upp tilll Stockholm stannade vi till vid Laxå och Borasjön för att fika lite. Mina godingar vid Borasjön

Sen åkte vi raka sträckan till huvudstaden. Vi checkade in somnade nästan på stört.

På lördagen tog vi tunnelbanan in till "city" (vi bodde ju i Solna). Vi gick till Gamla staden och sen tog vi båten ut till Skansen. Det var underbart väder, närmare 25 grader. Vi gick in på Skansen terrarium jag klappar en orm
där jag bemötte en av mina största fobier, ormar! Men nu har jag känt på en och den var inte alls slemmig som jag först trott utan den var ljummen och len. Vi tittade in en sväng på Wasa museet och sen fortsatte vi vår promenad . Vi gick från klockan var nio på morgonen till klockan fem på eftermiddagen. Då var vi möra i benen så vi satte oss på en restaurang i Gamla staden och åt middag.

Söndagen var ju hemresedag så vi checkade ut klockan tolv och gick ut på en promenad för att träffa min kompis Jenny och hennes man MayaniÅt pizza
Vi satte oss på en fin pizzeria och pratade om allt möjligt och bara hade det trevligt. Här är deras bebis Alice

Efter det var det dags för match. AIK - Malmö på AIK:s hemmaplan Råsunda. Anders var helt salig hela dagen. Kan det bli bättre!! Det var en dröm som slog in för honom när vi kom upp och för att se en match. Att vi gick och vann med 2 - 0 var ju bara pricken över i:et. Så det var en bra avslutning på en toppen helg.AIK:s hejarklack var helt vilda!

Kommentarer
Postat av: proppan

va härligt..sthlm är en underbar stad. va ska du göra nu
iveckan? ska vi hitta på nåt? hur går d me Cambridge? kläm

2008-05-12 @ 22:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0