Hjälp!!!

Åhhh! Jag blir galen!
Jag vet att man inte ska klaga på värmen men jag är verkligen aldrig nöjd med vädret. Detta väder är väl i och för sig helt underbart, om man kan ligga på stranden hela dagarna och bara hoppa i plurret när man känner att man smälter bort. Men att vara inne och jobba nu, det kan ju inte vara bra för någon. Det är litervis med vatten som gäller. Det är ju i och för sig bra. (är ganska så dålig på att få i mig vatten annars)
Sen så är det ju det här med badkläder, är ju inte snygg i något. Vet inte vad jag ska ha på mig, nudistbad nästa! Allvarligt talat, gick in på Ellos igår för att se om det kanske fanns någon snygg baddräkt. Nu när man fått barn känns det rätt med baddräkt (då kan man ju dölja magen och alla bristningar=( men det enda som Ellos hade var en , ja vad ska man kalla det, en bikini med lite tyg över magen, sidorna var bara. Det är inte vad jag kallar en baddräkt, då kan man ju lika gärna gå i bikini eller?
Nu ska jag bara klaga på en sak till, alla ni där ute som kanske har lite större lår (man gnider låren mot varandra när man går) Usch vad hemskt det är nu när man går i kjol! Man får ju så himla ont efter ett tag när man har gnidit svettiga lår mot varandra. Jag får det i allafall och det gör ont!!! Men vad då, ska jag behöva gå i byxor?
Nej en viktnergång hade suttit fint, går det att fixa tro? Jo, det går väl om man har ork och vilja. Sen så är jag så galen. Ena dagen känns det ganska bra medan andra dagar vill jag bara gråta och gräva ner mig för att inga kläder passar och jag vill inte gå ut. Alla känner väl kanske så här men jag är verkligen livrädd för att vågen ska stiga och nu det sista har den gjort det också. Men samtidigt är det sommar och grillväder och badväder och jag vill kunna umgås med mina vänner och ta en glass eller grilla en köttbit men allting fastnar på mig. Sen så har jag väl inte rört mig det sista (kan jag ju erkänna) med det finns faktiskt ingen tid just nu. Så vad gör man???? Ska man börja med Cambridge igen och inte äta alls och komma utanför gemenskapen och bara sitta och stirra in i en vägg (rör du dig en meter så blir man ju hungrig och bara tänker på mat) nej riktigt så illa är det inte men man vill ju inte avstå från mat!!
Annars kan man ju gå med i viktklubben, räkna kalorier. Eller så har vi ju viktväktarna, räkna points och gå och väga sig en gång i veckan. Skämmas varje gång man inte lyckats att gå ner i vikt.
Nej nu får det vara nog! Finns det inget annat sätt. Hederlig kost och normal träning funkar väl? Fast det är ju en konst i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0